O versiune complet nouă a etichetei energetice a UE, recunoscută pe scară largă, pentru becuri și alte produse de iluminat va fi disponibilă începând cu 1 septembrie la toate punctele online de vânzare cu amănuntul. Măsura își propune să îi sprijine pe consumatorii Uniunii Europene să își reducă facturile la energie și amprenta de carbon, se arată într-un comunicat al Comisiei Europene. Cea mai importantă schimbare este revenirea la o scară mai simplă A-G, față de clasificarea A+ sau A++, conform scării actuale.

Vânzările de vehicule electrice ar putea atinge 23% (1,7 milioane de unități) din totalul vânzărilor de mașini noi până în 2024 în primele șase piețe din Europa (Franța, Germania, Italia, Norvegia, Spania și Elveția), vehiculele electrice cu baterie (BEV) fiind mai populare decât cele plug-in hibrid (PHEV). Segmentul de flotă (B2B) va rămâne cel mai atractiv, cu o pondere estimată de aproximativ 55% din piața totală a mașinilor electrice. Cele mai importante trei criterii luate în considerare pentru astfel de achiziții vor fi: imaginea companiei, stimulentele fiscale și reducerea amprentei de carbon. În următorii doi ani, se estimează că marile companii vor deține cele mai mari flote de mașini electrice.

Administrația Fondului pentru Mediu va suplimenta cu 5 milioane de lei, din 26 iulie, fondurile destinate înscrierilor persoanelor fizice pentru programul Rabla Clasic, în vreme ce bugetul programului Rabla Plus va fi suplimentat cu 20 de milioane de lei, anunță un comunicat al instituției. Din 21 august, bugetul programului Rabla Plus va fi majorat cu 200 de milioane de lei. Totodată, se fac demersuri și pentru suplimentarea bugetului pentru programul Rabla Clasic cu 200 milioane de lei, sumă ce va putea fi utilizată la începutul lunii septembrie 2021.

Comisia Europeană a adoptat, miercuri, un pachet de propuneri care să pregătească politicile UE în domeniul climei, al energiei, al exploatării terenurilor, al transporturilor și al impozitării, astfel încât, până în 2030, emisiile nete de gaze cu efect de seră ale Uniunii să scadă cu cel puțin 55 %, comparativ cu nivelurile din 1990. Realizarea acestor reduceri ale emisiilor în următorul deceniu este esențială pentru ca Europa să devină primul continent neutru din punct de vedere climatic până în 2050 și pentru a transpune în realitate angajamentele Pactului verde european.