UPDATE: Din cauza contextului general de instabilitate a securității cibernetice, a unor suspiciuni privind siguranța informatică a aplicației și a încercărilor anterioare de fraudare a procesului de înscriere prin clonarea unor informații specifice programului Rabla pentru Electrocasnice, Administraţia Fondului pentru Mediu anunță amânarea deschiderii sesiunii de înscriere a persoanelor fizice în vederea implementării unor măsuri de siguranță suplimentare pentru Programul național de înlocuire a echipamentelor electrice și electronice uzate cu unele mai performante din punct de vedere energetic, până la o dată ce va fi comunicată ulterior.
Programul Rabla pentru Electrocasnice prin care românii își pot cumpăra electrocasnice și electronice noi este operational începând cu data de 15 decembrie, a anunțat Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor.
Persoanele fizice se pot înscrie în Programul Rabla pentru Electrocasnice în aplicația informatică disponibilă pe site-ul Administrației Fondului pentru Mediu și la secțiunea programului: https://electrocasnice.afm.ro/. Toate secțiunile paginii devin active începând cu ora 12:00
Programul are un buget total de 40 de milioane de lei și va permite utilarea caselor cu aparate electrocasnice de ultimă generație, pentru cel puțin 100.000 de români.
În acest an în lista echipamentelor finanțate prin Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) au fost introduse patru produse care nu au existat în edițiile anterioare: aspiratoare, uscătoare de rufe, laptopuri și tablete.
Valoarea voucherului pentru fiecare dintre cele 9 echipamente finanțate este următoarea:
- Laptopuri – finanțare nerambursabilă de 500 de lei;
- Aparate de aer condiționat, frigidere sau combine frigorifice, televizoare, uscătoare de rufe, mașini de spălat vase – 400 de lei;
- Tablete și mașini de spălat rufe – 300 de lei;
- Aspiratoare – 200 de lei.
Aceste sume vor ajunge la beneficiari sub formă de vouchere electronice, după un proces de înscriere care se va desfășura online. Practic, se va intra în aplicația informatică de pe site-ul Administrației Fondului pentru Mediu, www.afm.ro, unde trebuie completate datele personale ale solicitantului și bifat echipamentul pentru care se dorește finanțarea.
Imediat după acest proces, aplicația va emite un voucher unic, electronic, cu o valabilitate de 15 zile. Cu acest voucher, orice român se va duce la un comerciant autorizat, va preda aparatul vechi pe care vrea să-l înlocuiască și va achiziționa aparatul nou.
Un solicitant poate obține mai multe vouchere, dar pentru produse diferite, respective un voucher pentru un anumit tip de produs. Echipamentul vechi care va fi predat comerciantului trebuie să fie de același tip cu cel nou achiziționat, cu două excepții: pentru uscătoarele de rufe și pentru mașinile de spălat vase, sunt acceptate aparate vechi din restul listei programului.
În următoarele zile se va desfășura procesul de validare a comercianților în program, urmând ca lista acestora să poată fi consultată pe site-ul AFM.