UPDATE 2024 – Regulile se păstrează în mare aceleași, însă se specifică acum și ce se întâmplă dacă instalatorul validat nu-și îndeplinește obligațiile:
Articolul 32
Transferul beneficiarului către un alt instalator
(1) Beneficiarul se poate transfera o singură dată la un alt instalator, ulterior aprobării, în vederea implementării proiectului, însă numai până la momentul la care instalatorul ales iniţial a instalat sistemul de panouri fotovoltaice.
(2) În vederea transferului prevăzut la alin. (1), beneficiarul solicită, prin intermediul aplicaţiei, acordul instalatorului la care doreşte transferul.
(3) În vederea aprobării transferului, instalatorul cu care s-a optat continuarea implementării proiectului va primi accesul la datele/finanţarea de care beneficiază beneficiarul transferat şi va analiza documentele încărcate în aplicaţie de către acesta.
(4) În situaţia în care instalatorul validat se află în imposibilitate de a-şi îndeplini obligaţia de instalare a panourilor fotovoltaice faţă de toţi solicitanţii înscrişi în evidenţele sale, acesta notifică AFM transferul colectiv. În vederea aprobării de către AFM a transferului colectiv, instalatorul va transmite odată cu solicitarea de transfer şi acordul semnat al beneficiarilor privind efectuarea transferului, indicând obligatoriu datele de identificare ale instalatorului la care doreşte transferul.
Răspunsul este da, dar poți face acest lucru doar o singură dată. Conform Ghidului de finanțare, un beneficiar se poate transfera la un alt instalator, ulterior validării și aprobării finanțării.
Ghidul precizează la articolul 30, intitulat „Transferul beneficiarului către un alt instalator”:
(1) Beneficiarul se poate transfera o singură dată la un alt instalator, ulterior aprobării, în vederea implementării proiectului.
(2) În vederea transferului prevăzut la alin. (1), beneficiarul solicită, prin intermediul aplicației, acordul instalatorului la care dorește transferul.
(3) În vederea aprobării transferului, instalatorul cu care s-a optat continuarea implementării proiectului va primi accesul la datele/finanțarea de care beneficiază beneficiarul transferat și va realiza analiza documentelor încărcate în aplicație de către acesta.
De asemenea, același articol menționează că „În situația în care instalatorul validat se află în imposibilitate de a-și îndeplini obligația de instalare a panourilor fotovoltaice față de solicitanții înscriși în evidențele sale, acesta notifică AFM transferul colectiv.”
Citește și: