Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Întreabă un expert

Ai o problemă sau o nelămurire? Întreabă-ne, iar experții noștri îți vor răspunde în cel mai scurt timp.

Ce opțiuni am în contul meu online

Vrem să îți facem viața mai ușoară, motiv pentru care am creat servicii online pentru monitorizarea consumului, autocitirilor și a facturilor. Este rapid, simplu și găsești toate informațiile de care ai nevoie într-un singur loc, pe computer sau pe telefon.

De ce să optezi pentru un cont online?

Trăim într-o lume care se mișcă foarte rapid, dar mai ales o lume în care toate informațiile ne sunt la îndemână, de cele mai multe ori, gratuit. Ne-am obișnuit să cautăm rapid pe Internet orice informație de care avem nevoie și să găsim răspunsuri în câteva minute.

Toți marii furnizori de energie electrică îți pun la dispoziție un spațiu online, personal, în care poți vedea informații despre consumul tău, despre plăți, preavize și alte notificări. Aici ai posibilitatea să plătești factura online, să trimiți solicitări direct furnizorilor sau să iei legătura direct cu specialiști în domeniu.

Creează-ți un cont online

Pasul 1 – Dacă nu ai încă un cont online pentru furnizarea de energie, tot ce trebuie să faci este să accesezi adresa online și vei găsi un formular specializat pentru aplicații.

Pasul 2 – Pentru a crea un cont tot ce trebuie să faci este să trimiți o solicitare, prin acest formular, cu adresa ta de email. Îți poți crea singur parola, conform indicațiilor de securitate.

Pasul 3 – O dată creat contul, poți adăuga datele de consumator conform contractului sau contractelor de furnizare, pentru fiecare loc de consum.

Pasul 4 – Poți vedea toate contractele înregistrate pe numele tău, la furnizorul selectat, în funcție de tipul de consum (gaze naturale sau energie electrică) și locul de consum.

Atenție! Asigură-te că domeniul accesat este cel oficial, menționat în contractul de furnizare sau pe factura fizică. Dat fiind că trebuie să furnizezi date personale, fii sigur că le furnizezi pe canalele oficiale și sigure.

Ce acțiuni poți face în contul tău online

Ce opțiuni am în contul meu online
1. Plată online

Unul dintre cele mai importante beneficii pe care le ai la crearea unui cont online direct la furnizor este că poți plăti factura lunară cu mare ușurință. În contul tău poți găsi toate facturile emise de furnizor, cu costurile și detaliile despre consum aferente fiecărei factură.

Pasul 1 – autentifică-te în platformă. După crearea contului în platformă, ai acces la toate detaliile legate de consumul înregistrat pentru fiecare loc de consum. De ce este importantă mențiunea “consum înregistrat”? Deoarece toate datele despre consumul de energie sunt bazate pe citirea manuală a contorului, de către tine sau de către agenții furnizorului.

Pasul 2 – Vezi lista facturilor. În contul tău vei găsi o listare a facturilor înregistrate la locul de consum selectat. Ele sunt afișate în ordine cronologică, cele mai noi emise fiind bineînțeles primele din listă. Fiecare factură este marcată cu câteva date esențiale, cum ar fi codul de consumator, codul facturii, data emiterii, valoarea de plată și statutul plății. Cele achitate sunt marcate întocmai, iar pentru cele neachitate vei găsi o opțiune pentru plată online.

Pasul 3 – Plătește online. Dă click pe butonul aferent facturii pe care dorești să o plătești și vei fi direcționat către un portal online de plăți securizate sau altă soluție pentru plăți online.

De ce să optezi pentru plata online? Este o soluție foarte rapidă, vezi exact ce achiți și poți evita să stai la coadă. Plata online se realizează doar cu cardul bancar, deci dacă preferi plata în numerar, trebuie să achiți la birourile furnizorului din orașul tău sau la partenerii de plăți ai acestuia.

2. Istoric

În contul tău poți vizualiza listele de facturi emise pentru fiecare loc de consum, istoric de plăți, de indexuri autocitite sau de consum. Poți vedea statistici pe anumite perioade, dorite de tine, sub formă de liste sau grafice.

Astfel, ai o imagine clară asupra consumului înregistrat într-o anumită perioadă, cum ar fi o iarnă friguroasă și poți compara cu alte perioade similare.

Pasul 1 – În contul tău, accesează pagina dedicată statisticii pe care dorești să o consulți: facturi, indexuri, consum, plăți. În unele cazuri pagina de istoric este afișată separat, iar alteori poți găsi istoricul în pagina de listare.

Pasul 2 – Selectează perioada dorită. Dacă te interesează o anumită factură, sau consumul dintr-o perioadă fixă, caută funcția de filtrare la afișare și selectează perioada dorită.

De ce e utilă această funcție? Ai în contul tău toate datele înregistrate, de la începutul contractului, până în prezent, organizate pentru fiecare loc de consum. Le poți accesa oricând și este mult mai ușor să găsești o anumită factură, un anumit index. Ai siguranța că aceste date nu se pierd și în plus, le poți accesa de oriunde ai fi.

3. Autocitire

Trimiterea indexului către furnizor în perioada indicată îți asigură facturarea pe energia consumată, spre deosebire de perioadele de estimări și regularizări. Astfel, plătești doar ceea ce ai consumat și nu vei avea plăți estimate.

Poți trimite autocitirea către furnizor și prin alte metode, electronice, însă în contul tău se vor salva toate datele trimise și vei putea ține mult mai ușor evidența.

Pasul 1 – Verifică la contor indexul înregistrat. Vei raporta separat pentru energie electrică și pentru gaze naturale.

Pasul 2 – Intră în contul tău și accesează pagina dedicată autocitirii. Urmează instrucțiunile de pe ecran astfel încât să ajungi în pagina de trimitere autocitire.

Pasul 3 – Completează datele necesare. Selectează locul de consum și tipul de consum pe care îl raportezi: gaze naturale sau energie electrică. Introdu data la care ai realizat citirea contorului și valoarea citită.

Trimite autocitirea indexului în perioada specificată. În fiecare lună, furnizorul tău colectează datele de autocitire într-o anumită perioadă. Astfel, poți găsi momentul potrivit să citești contorul, în funcție de programul tău.

Dacă nu trimiți autocitirea în intervalul specificat, facturarea se va face pe valoarea estimată, conform contractului. Vei găsi în contul tău menționată perioada în care se trimite autocitirea, valabilă pentru luna în curs. De regulă, intervalele sunt aceleași în fiecare lună.

4. Export facturi

Din contul tău poți exporta fiecare factură separat, pentru printare, stocare pe computer sau dacă ții evidența facturilor într-un program de contabilitate.

Pasul 1 – Găsește factura dorită. În contul tău, accesează lista de facturi din pagina dedicată. Aici poți identifica factura pe care dorești să o descarci.

Pasul 2 – Descarcă factura. Furnizorii oferă diverse modalități de descărcare a facturii. Dacă ai opțiunea să selectezi formatul în care descarci factura, asigură-te că poți deschide fișierul cu unul din programele de pe computerul tău. De exemplu, formatul .pdf este specific pentru stocare sau printare, în vreme ce .csv este un format des acceptat de către programele de baze de date.

5. Sesizări

În contul tău ai acces mult mai ușor la formularele de contact direct cu furnizorul. Fie că dorești să transmiți o reclamație, să ceri lămuriri sau să soliciți diverse servicii, în contul tău online găsești un formular dedicat pentru aceste acțiuni. Unii furnizori au și opțiunea de discuții directe cu un agent specializat, la care ai acces din contul tău.

Este mai rapid? În funcție de solicitarea pe care o ai, ea poate fi soluționată mai rapid decât dacă trimiți un email sau prin poștă. Și cu siguranță, fiind autentificat în platformă, cererea ta va fi identificată mult mai rapid.

Cât de în siguranță sunt datele mele?

Furnizorii sunt obligați să se asigure de confidențialitatea și securitatea datelor pe care le oferi. Atunci când îți creezi un cont pe platforma furnizorului, poți seta o parolă cunoscută doar de tine.

Din contul tău, îți poți modifica oricând datele de autentificare, adică adresa de email, parola, precum și datele personale sau adresa de corespondență.

Nu mai primesc nimic în poștă?

Crearea unui cont online pe platforma furnizorului tău nu înseamnă automat că nu vei mai primi factura și în fizic, prin poștă. Poți opta pentru această soluție în schimb, dacă activezi serviciul de factură electronică, dar poți oricând reveni asupra preferințelor.

Contul tău online îți oferă și multe informații utile, cum ar fi modul de calcul al facturilor, detalii despre consumul înregistrat, sau date de contact pentru Serviciul Clienți.

Ți-a plăcut? Împărtășește cu prietenii

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email