Sari la conținut
Close Menu
Despre EnergieDespre Energie
  • Știri
    • Gaze naturale
    • Eficiență energetică
    • Energie electrică
    • Prosumatori
  • Sfaturi practice
    • Gaze naturale
    • cum-citesti-corect-eticheta-energetica-a-electrocasnicelor-din-locuinta-ta-despre-energieEficiență energetică
    • Energie electrică
  • Ghidul tău
    • Gaze naturale
    • Eficiență Energetică
    • Energie electrică
    • Prosumatori-puterea-limita-a-instalatiilor-creste-la-100-kWProsumatori
  • Reglementări
    • Obligatia-de-inmagazinare-subterana-a-gazelor-indeplinita-in-procent-de-141%Gaze Naturale
    • Preturi-la-energie-in-scadereEficiență energetică
    • Energie Electrică
    • Liberalizarea pieței
  • Studii
    • Statisticile energiei
    • Studii pe îndelete
  • Cine suntem
  • Întrebări frecvente
    • Gaze naturale
    • Eficiență energetică
    • Energie electrică
    • Racordarea-prosumatorilor-la-rețelele-electrice-de-interes-publicProsumatori
Noutăți

Mașina electrică iarna: cum crește consumul de încărcare și ce trebuie să știi

2 dec. 2025

Umiditatea și condensul: Impactul asupra consumului energetic în sezonul rece

20 oct. 2025

Care e cel mai rentabil sistem de încălzire pe vreme răcoroasă de toamnă?

6 oct. 2025
Facebook Instagram LinkedIn YouTube
Despre EnergieDespre Energie
  • Știri
    • Gaze naturale
      31 articole
    • Eficiență energetică
      29 articole
    • Energie electrică
      79 articole
    • Prosumatori
      12 articole
  • Sfaturi practice
    • Gaze naturale
      34 articole
    • cum-citesti-corect-eticheta-energetica-a-electrocasnicelor-din-locuinta-ta-despre-energie Eficiență energetică
      205 articole
    • Energie electrică
      111 articole
  • Ghidul tău
    • Gaze naturale
      13 articole
    • Eficiență Energetică
      43 articole
    • Energie electrică
      44 articole
    • Prosumatori-puterea-limita-a-instalatiilor-creste-la-100-kW Prosumatori
      8 articole
  • Reglementări
    • Obligatia-de-inmagazinare-subterana-a-gazelor-indeplinita-in-procent-de-141% Gaze Naturale
      16 articole
    • Preturi-la-energie-in-scadere Eficiență energetică
      4 articole
    • Energie Electrică
      25 articole
    • Liberalizarea pieței
      5 articole
  • Studii
    • Statisticile energiei
      26 articole
    • Studii pe îndelete
      25 articole
  • Cine suntem
  • Întrebări frecvente
    • Gaze naturale
      45 articole
    • Eficiență energetică
      5 articole
    • Energie electrică
      39 articole
    • Racordarea-prosumatorilor-la-rețelele-electrice-de-interes-public Prosumatori
      1 articole
Despre Energie
 
Acasă | Energie electrică | Ce se întâmplă în spatele call center-ului companiei de energie electrică și de ce poate dura până cineva îți răspunde
call-center-companie-de-energie
Energie electrică

Ce se întâmplă în spatele call center-ului companiei de energie electrică și de ce poate dura până cineva îți răspunde

23 iul. 2020Updated:2 apr. 2024
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Dacă ești și tu printre cei care se întreabă ce se întâmplă în spatele call center-ului unei companii de energie electrică / gaz atunci când suni și de ce, uneori, durează până îți răspunde cineva, acest articol este pentru tine. Am cercetat cu de-amănuntul și am aflat întregul context actual, modul de lucru și toate provocarile pe care le întâmpină operatorii din call-center.

Este important de știut că, în 2016, ANRE (Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei) a impus o serie de reglementări și legi prin care companiile de energie electrică / gaz au obligația de a fi la dispoziția clienților finali astfel:

  • 12 ore lucrătoare / zi;
  • plângerile și contestațiile să fie soluționate în 5 zile lucrătoare;
  • numărul apelurilor telefonice preluate în call-center și timpul mediu de așteptare a apelurilor (în secunde) se calculează, iar ulterior sunt evaluate.

Acestea fiind spuse, deși operatorii lucrează la foc continuu, există uneori neplăcerea să aștepți ceva timp până îți este preluat apelul. Am cercetat și am identificat ce se întâmplă în spatele call-center-elor companiilor de energie electrică, cum aceste lucruri ar putea impacta timpii de așteptare și câteva metode și sfaturi cum poți evita, pe viitor, eventuale neplăceri și cum poți intra în contact cu operatorii într-un timp util.

1. Programul de lucru e important

Majoritatea call-center-elor au un program de lucru cu ore prestabilite între care pot oferi sprijin clienților și rezolvării problemelor ridicate de aceștia.

Recomandăm ca, înainte de a apela un număr din call-center, să verifici orele de activitate – poate suni când niciun operator nu e la datorie.

Pentru verificarea orarului de activitate al unui call-center, vizitează pagina de contact disponibilă pe website-ul oficial al companiei de energie electrică/gaze naturale.

2. Ai numărul de telefon corect?

Internetul abundă de informații atunci când căutăm ceva, iar de cele mai multe ori poți fi pus în dificultate de numerele de telefon diferite pe care le poți găsi când vrei să contactezi o companie de energie electrică/gaz.

Iată de ce este important să verifici numărul de telefon accesând website-urile oficiale ale companiilor. Numerele găsite pe pagini oarecare nu pot fi nici de încredere și nici sigure când vine vorba de o urgență.

Companiile de distribuție de energie electrică și gaz au puse la dispoziție linii telefonice speciale pentru urgențe, astfel încât ajutorul să fie prompt, iar timpii de așteptare scurtați.

3. Folosește la maximum rețelele de social media

foloseste-retelele-de-social-media

Foarte multe companii de energie electrică și gaz dețin acum conturi oficiale pe rețelele mari de social media precum Facebook și derivații săi, WhatsApp și Instagram. Majoritatea companiilor de energie electrică spun că îi poți contacta folosind Messenger.

Pe lângă faptul că primești un răspuns mai rapid acolo, un alt avantaj este că pe chat poți vedea dacă și când au văzut ce le-ai scris, iar tu poți ține mai ușor evidența când mesajul tău e luat în seamă și când nu.

Mai mult, majoritatea serviciilor de relații cu clienții, fie că sunt la telefon sau online, folosesc așa-numiții chatbots, care au avantajul de a reduce timpii de așteptare datorită răspunsurilor automate pe care le au deja înregistrate la întrebările clasice pe care consumatorii le-ar putea adresa.

4. Activitate de tip remote

În situații de criză națională majoritatea call center-elor companiilor de energie electrică/gaz s-au mutat cu birourile acasă, comunicarea efectuându-se exclusiv de acolo pe canalele digitale sau la telefon. Avantajul e că serviciul a rămas disponibil clienților, însă routerele și echipamentele mai puțin performante de acasă fac față, uneori, mai greu solicitărilor. Acestea fiind spuse, condițiile nemaifiind aceleași, e posibil ca timpii de așteptare să crească.

5. Alege alte moduri de contact

alte-metode-de-contact

Clienții pot apela la o diversitate de moduri de a contacta companiile de energie electrică și gaz. În situații de criză națională, majoritatea companiilor și-au îmbogățit paleta de servicii de relații cu clienții și le-au transpus în mediul online prin:

  • aplicații mobile;
  • formulare de contact pe website-urile oficiale;
  • call-center;
  • rețelele de socializare;
  • e-mail.

Mai mult, dacă ești genul de persoană care preferă să rezolve lucrurile la ghișeu, iată ce servicii poți rezolva de la distanță, pe website:

  • vizualizezi detaliile despre factura ta și consumul aferent;
  • plătești online;
  • transmiți indexul lunar prin codul autocitire regăsit pe factură;
  • activezi factura electronică;
  • închei contracte de furnizare servicii sau schimbi titularii contractului.

Surse:

  • E.ON – Contact
  • Coronavirus. 52% din angajaţii Enel lucrează de acasă, sunt controlate de la distanţă 45 de milioane de smartmetere şi 15.000 de staţii de distribuţie
  • CORONAVIRUS. Engie suspendă temporar activitatea tuturor centrelor de relaţii cu clienţii, din 16 martie
  • Toți furnizorii, obligați să aibă call-center, să fie 12 ore la dispoziția clienților
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Related Posts

Mașina electrică iarna: cum crește consumul de încărcare și ce trebuie să știi

2 dec. 2025

Umiditatea și condensul: Impactul asupra consumului energetic în sezonul rece

20 oct. 2025

Care e cel mai rentabil sistem de încălzire pe vreme răcoroasă de toamnă?

6 oct. 2025

Aerul condiționat ca sursă de căldură – trucuri pentru confort și economie

29 sept. 2025
Recomandări

Mașina electrică iarna: cum crește consumul de încărcare și ce trebuie să știi

2 dec. 2025

Umiditatea și condensul: Impactul asupra consumului energetic în sezonul rece

20 oct. 2025

Care e cel mai rentabil sistem de încălzire pe vreme răcoroasă de toamnă?

6 oct. 2025

Aerul condiționat ca sursă de căldură – trucuri pentru confort și economie

29 sept. 2025
Ultimele știri

Felicitări câștigătorului campaniei „Comportamentul energetic al românilor în anul 2025”!

29 oct. 2025

Intră în campania „Comportamentul energetic al românilor în 2025” și poți câștiga un card eMag de 500 de lei

15 oct. 2025
Energie electrică

Platforma electronică EPIDS pentru acordarea tichetelor de energie este funcțională

20 aug. 2025
Despre Energie
Facebook Instagram LinkedIn YouTube
  • Știri
  • Sfaturi practice
  • Ghidul tău
  • Reglementări
  • Studii
  • Cine suntem
  • Întrebări frecvente
  • Evenimente
  • Media
  • Video
  • Contact
  • Protecția datelor
  • Politica de cookies
  • Termeni și condiții
  • REGULAMENT OFICIAL AL CAMPANIEI „Comportamentul energetic al românilor în 2025”
© 2025 Despre Energie. Designed by REEA.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Folosim cookies pentru a optimiza experienţa ta pe acest site. Continuarea folosirii site-ului se consideră acceptul tău, și poți să modifici setările de la butonul alăturat. Citește aici mai multe detalii. AcceptSetari
Privacy & Cookies Policy

Confidentialitate

Folosim cookies pentru a-ţi oferi cea mai bună experienţă de utilizare a acestui site. Dintre aceste cookies, unele sunt necesare pentru a asigura funcționarea corespunzătoare a website-ului. Ele sunt stocate în browser-ul tău.
Necesare
Întotdeauna activate
Cookies necesare sunt esențiale pentru ca acest website să funcționeze corespunzător. Aici sunt incluse funcționalități de bază și aspecte de securitate. Aceste cookies nu stochează date personale.
Nu sunt necesare
Orice cookies care nu sunt necesare pentru buna funcționare a acestui website. Sunt cookies care colectează informații personale prin analytics, reclame sau conținut integrat. Avem nevoie de acceptul tău pentru a folosi acest tip de cookies.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ