Dacă ești și tu printre cei care se întreabă ce se întâmplă în spatele call center-ului unei companii de energie electrică / gaz atunci când suni și de ce, uneori, durează până îți răspunde cineva, acest articol este pentru tine. Am cercetat cu de-amănuntul și am aflat întregul context actual, modul de lucru și toate provocarile pe care le întâmpină operatorii din call-center.
Este important de știut că, în 2016, ANRE (Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei) a impus o serie de reglementări și legi prin care companiile de energie electrică / gaz au obligația de a fi la dispoziția clienților finali astfel:
- 12 ore lucrătoare / zi;
- plângerile și contestațiile să fie soluționate în 5 zile lucrătoare;
- numărul apelurilor telefonice preluate în call-center și timpul mediu de așteptare a apelurilor (în secunde) se calculează, iar ulterior sunt evaluate.
Acestea fiind spuse, deși operatorii lucrează la foc continuu, există uneori neplăcerea să aștepți ceva timp până îți este preluat apelul. Am cercetat și am identificat ce se întâmplă în spatele call-center-elor companiilor de energie electrică, cum aceste lucruri ar putea impacta timpii de așteptare și câteva metode și sfaturi cum poți evita, pe viitor, eventuale neplăceri și cum poți intra în contact cu operatorii într-un timp util.
1. Programul de lucru e important
Majoritatea call-center-elor au un program de lucru cu ore prestabilite între care pot oferi sprijin clienților și rezolvării problemelor ridicate de aceștia.
Recomandăm ca, înainte de a apela un număr din call-center, să verifici orele de activitate – poate suni când niciun operator nu e la datorie.
Pentru verificarea orarului de activitate al unui call-center, vizitează pagina de contact disponibilă pe website-ul oficial al companiei de energie electrică/gaze naturale.
2. Ai numărul de telefon corect?
Internetul abundă de informații atunci când căutăm ceva, iar de cele mai multe ori poți fi pus în dificultate de numerele de telefon diferite pe care le poți găsi când vrei să contactezi o companie de energie electrică/gaz.
Iată de ce este important să verifici numărul de telefon accesând website-urile oficiale ale companiilor. Numerele găsite pe pagini oarecare nu pot fi nici de încredere și nici sigure când vine vorba de o urgență.
Companiile de distribuție de energie electrică și gaz au puse la dispoziție linii telefonice speciale pentru urgențe, astfel încât ajutorul să fie prompt, iar timpii de așteptare scurtați.
3. Folosește la maximum rețelele de social media
Foarte multe companii de energie electrică și gaz dețin acum conturi oficiale pe rețelele mari de social media precum Facebook și derivații săi, WhatsApp și Instagram. Majoritatea companiilor de energie electrică spun că îi poți contacta folosind Messenger.
Pe lângă faptul că primești un răspuns mai rapid acolo, un alt avantaj este că pe chat poți vedea dacă și când au văzut ce le-ai scris, iar tu poți ține mai ușor evidența când mesajul tău e luat în seamă și când nu.
Mai mult, majoritatea serviciilor de relații cu clienții, fie că sunt la telefon sau online, folosesc așa-numiții chatbots, care au avantajul de a reduce timpii de așteptare datorită răspunsurilor automate pe care le au deja înregistrate la întrebările clasice pe care consumatorii le-ar putea adresa.
4. Activitate de tip remote
În situații de criză națională majoritatea call center-elor companiilor de energie electrică/gaz s-au mutat cu birourile acasă, comunicarea efectuându-se exclusiv de acolo pe canalele digitale sau la telefon. Avantajul e că serviciul a rămas disponibil clienților, însă routerele și echipamentele mai puțin performante de acasă fac față, uneori, mai greu solicitărilor. Acestea fiind spuse, condițiile nemaifiind aceleași, e posibil ca timpii de așteptare să crească.
5. Alege alte moduri de contact
Clienții pot apela la o diversitate de moduri de a contacta companiile de energie electrică și gaz. În situații de criză națională, majoritatea companiilor și-au îmbogățit paleta de servicii de relații cu clienții și le-au transpus în mediul online prin:
- aplicații mobile;
- formulare de contact pe website-urile oficiale;
- call-center;
- rețelele de socializare;
- e-mail.
Mai mult, dacă ești genul de persoană care preferă să rezolve lucrurile la ghișeu, iată ce servicii poți rezolva de la distanță, pe website:
- vizualizezi detaliile despre factura ta și consumul aferent;
- plătești online;
- transmiți indexul lunar prin codul autocitire regăsit pe factură;
- activezi factura electronică;
- închei contracte de furnizare servicii sau schimbi titularii contractului.
Surse:
- E.ON – Contact
- Coronavirus. 52% din angajaţii Enel lucrează de acasă, sunt controlate de la distanţă 45 de milioane de smartmetere şi 15.000 de staţii de distribuţie
- CORONAVIRUS. Engie suspendă temporar activitatea tuturor centrelor de relaţii cu clienţii, din 16 martie
- Toți furnizorii, obligați să aibă call-center, să fie 12 ore la dispoziția clienților