Mai mult de două treimi dintre români (74%) intenționează să achiziționeze electrocasnice smart, principalele beneficii percepute fiind reducerea costurilor de energie electrică, eficiența dispozitivelor și ușurarea activităților casnice, dar 73% consideră că prețul ridicat al acestora este un impediment în luarea deciziei, potrivit unui studiu de piață realizat de Reveal Marketing Research.
Un procent de 23% dintre români consideră că electrocasnicele inteligente nu sunt utile, iar 17% sunt de părere că ar fi greu de folosit, indică studiul citat, care și-a propus să evalueze preferințele și comportamentele de achiziție ale românilor privind categoria electrocasnicelor și modul în care acestea au evoluat comparativ cu studiul similar desfășurat în februarie 2021.
70% dintre români își achiziționează aparate electrocasnice noi atunci când cele vechi se strică, în timp ce 31% declară că le cumpără atunci când descoperă promoții avantajoase, iar 17% deoarece iși doresc dotarea casei cu tehnologii noi/inovații.
Presiunile economice îi fac pe români mai chibzuiți, procentul celor care aleg să repare electrocasnicele stricate crescând semnificativ comparativ cu 2021, ajungând de la 6% la 15% în prezent.
Tot din dorința de economisire, programul Rabla pentru electrocasnice se bucură de o popularitate crescută în rândul românilor, 64% manifestându-și interesul de a se înscrie în program, în timp ce un procent de 6% declară că sunt deja înscriși.
Majoritatea consumatorilor (70%) aleg electrocasnicele în funcție de preț, iar promoțiile la electrocasnice (46%) s-au dublat ca importanță în decizia de achiziție comparativ cu anul 2021.
Principalele criterii în funcție de care consumatorii achiziționează electrocasnice au rămas aceleași ca în urmă cu 2 ani, românii fiind atenți în primul rând la preț (70%), la performanță (54%) – în special cei cu vârste între 44-55 ani (66%), și la consumul de energie (54%) – în special persoanele mature peste 55 ani (70%).
Sursa: Reveal Marketing Research
Citește și:
Studiu: Majoritatea românilor au luat măsuri pentru a-și reduce consumul de energie acasă
Românii sunt atenți la eficiența energetică a electrocasnicelor cumpărate
Top 10 măsuri cu impact în reducerea facturilor de electricitate și gaze
Românii au redus cu 15% consumul de energie electrică în primul trimestru din 2023
A doua ediție a programului Rabla pentru Electrocasnice începe în 21 noiembrie