Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Stiri-si-noutati-din-domeniul-energiei

Știri

Ce mai este nou în domeniu? Ce se discută? Care sunt subiectele importante?

Intreaba-expertii-nostri

Întreabă un expert

Ai o problemă sau o nelămurire? Întreabă-ne, iar experții noștri îți vor răspunde în cel mai scurt timp.

Simplificare în procedura de schimbare a furnizorului

Indexul citit și transmis de client va fi luat în considerare la stabilirea consumului de energie electrică în procesul de schimbare a furnizorului, potrivit unui proiect de Ordin publicat, marți, de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE). În cazul în care clientul final nu transmite indexul autocitit, operatorul de rețea (OR) are obligaţia citirii indexului echipamentului de măsurare în perioada cuprinsă între data transmiterii notificării de schimbare a furnizorului şi data schimbării efective a furnizorului.

Precizările sunt valabile pentru clienții casnici și clienții noncasnici mici, după cum este prevăzut, printre altele, în Nota de prezentare și motivare a proiectului de Ordin pentru modificarea şi completarea Regulamentului de furnizare a energiei electrice la clienţii finali, aprobat prin Ordinul preşedintelui ANRE nr. 235/2019.

Astfel, prin completări la art.44 din regulament se stabilește:

– În cazul schimbării furnizorului, clientul casnic și clientul noncasnic mic comunică furnizorului indexul autocitit la data transmiterii notificării de schimbare a furnizorului; furnizorul are obligaţia de a prelua şi de a transmite OR indexul autocitit de clientul final, odată cu comunicarea la OR a datelor referitoare la contractul de furnizare.

– Indexul autocitit prevăzut la alin. (5) se ia în considerare de către OR la stabilirea consumului de energie electrică în procesul de schimbare a furnizorului.

– În cazul în care clientul final nu transmite conform prevederilor alin. (5) indexul autocitit, OR are obligaţia citirii indexului echipamentului de măsurare în perioada cuprinsă între data transmiterii notificării de schimbare a furnizorului şi data schimbării efective a furnizorului.

În proiect sunt clarificate și drepturile furnizorului în situația în care clientul nu își îndeplinește obligațiile de plată conform prevederilor contractului încheiat pe piața concurențială:

– să aplice penalităţi de întârziere în termenul şi în condiţiile prevăzute în contractul de furnizare a energiei electrice;

– să solicite clientului final constituirea/actualizarea/reconstituirea garanţiei financiare, în conformitate cu Procedura privind regimul garanţiilor financiare constituite de către clienţii finali la dispoziţia furnizorilor de energie electrică în vigoare;

– să solicite OR întreruperea alimentării cu energie electrică a locului de consum, cu condiţia transmiterii către clientul final, printr-o modalitate de comunicare agreată de părţi prin contractul de furnizare a energiei electrice, a unui preaviz cu minimum 5 zile lucrătoare înainte de data prevăzută pentru întreruperea alimentării cu energie electrică;

– să rezilieze contractul de furnizare a energiei electrice, în următoarele condiţii cumulative:

i) a comunicat clientului final preavizul de deconectare;

ii) a comunicat clientului notificarea de reziliere a contractului cu minimum 15 zile înainte de data rezilierii şi clientul final nu a achitat factura până în ziua anterioară datei de reziliere; notificarea de reziliere a contractului de furnizare a energiei electrice este un document distinct în forma stabilită de către furnizor şi conţine data la care se reziliază contractul.

Găsești mai multe informații în Proiectul de ordin, disponibil pe pagina ANRE.

Ți-a plăcut? Împărtășește cu prietenii

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Comentarii

4 răspunsuri la “Simplificare în procedura de schimbare a furnizorului”

am depus actele solicitate de hidroelectrica pentru schimbarea furnizorului enel la 12.01.21. nici până astazi 27.02.21 hidroelectrica nu a răspuns nimic. ce pot să fac în continuare?

Bună ziua,
Îți sugerăm să contactezi Hidroelectrica pentru a afla mai multe detalii despre solicitarea ta, utilizând canalele de comunicare puse la dispoziție de acest furnizor.

Este complicat pt.noi persoanele trecute de 65 ani.Nu stim sa folosim calculatorul precum tineretul ar trebui sa fim ajutati la pensiile de mizerie de care benegiciem

Bună ziua,
Noi încercăm să transmitem informații cât mai simple, pentru a fi înțelese de toată lumea, dar depinde și de restul actorilor din piață pentru a facilita întreg procesul de informare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Adauga-un-comentariu