Sari la conținut
Close Menu
Despre EnergieDespre Energie
  • Știri
    • Gaze naturale
    • Eficiență energetică
    • Energie electrică
    • Prosumatori
  • Sfaturi practice
    • Gaze naturale
    • cum-citesti-corect-eticheta-energetica-a-electrocasnicelor-din-locuinta-ta-despre-energieEficiență energetică
    • Energie electrică
  • Ghidul tău
    • Gaze naturale
    • Eficiență Energetică
    • Energie electrică
    • Prosumatori-puterea-limita-a-instalatiilor-creste-la-100-kWProsumatori
  • Reglementări
    • Obligatia-de-inmagazinare-subterana-a-gazelor-indeplinita-in-procent-de-141%Gaze Naturale
    • Preturi-la-energie-in-scadereEficiență energetică
    • Energie Electrică
    • Liberalizarea pieței
  • Studii
    • Statisticile energiei
    • Studii pe îndelete
  • Cine suntem
  • Întrebări frecvente
    • Gaze naturale
    • Eficiență energetică
    • Energie electrică
    • Racordarea-prosumatorilor-la-rețelele-electrice-de-interes-publicProsumatori
Noutăți

Mașina electrică iarna: cum crește consumul de încărcare și ce trebuie să știi

2 dec. 2025

Umiditatea și condensul: Impactul asupra consumului energetic în sezonul rece

20 oct. 2025

Care e cel mai rentabil sistem de încălzire pe vreme răcoroasă de toamnă?

6 oct. 2025
Facebook Instagram LinkedIn YouTube
Despre EnergieDespre Energie
  • Știri
    • Gaze naturale
      31 articole
    • Eficiență energetică
      29 articole
    • Energie electrică
      79 articole
    • Prosumatori
      12 articole
  • Sfaturi practice
    • Gaze naturale
      34 articole
    • cum-citesti-corect-eticheta-energetica-a-electrocasnicelor-din-locuinta-ta-despre-energie Eficiență energetică
      205 articole
    • Energie electrică
      111 articole
  • Ghidul tău
    • Gaze naturale
      13 articole
    • Eficiență Energetică
      43 articole
    • Energie electrică
      44 articole
    • Prosumatori-puterea-limita-a-instalatiilor-creste-la-100-kW Prosumatori
      8 articole
  • Reglementări
    • Obligatia-de-inmagazinare-subterana-a-gazelor-indeplinita-in-procent-de-141% Gaze Naturale
      16 articole
    • Preturi-la-energie-in-scadere Eficiență energetică
      4 articole
    • Energie Electrică
      25 articole
    • Liberalizarea pieței
      5 articole
  • Studii
    • Statisticile energiei
      26 articole
    • Studii pe îndelete
      25 articole
  • Cine suntem
  • Întrebări frecvente
    • Gaze naturale
      45 articole
    • Eficiență energetică
      5 articole
    • Energie electrică
      39 articole
    • Racordarea-prosumatorilor-la-rețelele-electrice-de-interes-public Prosumatori
      1 articole
Despre Energie
 
Acasă | Știri | Noi simplificări pentru Rabla Clasic și Rabla Plus în sprijinul persoanelor juridice
Noi simplificări pentru Rabla Clasic și Rabla Plus în sprijinul persoanelor juridice

Noi simplificări pentru Rabla Clasic și Rabla Plus în sprijinul persoanelor juridice

15 iun. 2021
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Din data de 14 iunie a.c. au intrat în vigoare ultimele modificări aduse ghidurilor de finanțare ale Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto național 2020-2024 și Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024.

Astfel, conform Administrației Fondului pentru Mediu, mecanismul de accesare a finanțării a fost simplificat, parte a procesului de debirocratizare, asumat împreună cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor.

Începând de astăzi dosarele de finanțare transmise de persoanele juridice în cadrul celor două programe vor conține mai puține documente. Mai jos regăsiți criteriile de eligibilitate și componența dosarului de finanțare pentru fiecare program.

Modificările au avut în vedere și simplificarea unor proceduri interne specifice evaluării dosarelor de finanțare, care va conduce la urgentarea soluționării cererilor depuse de solicitanți.

Aceste modificări se aplică dosarelor de finanțare depuse începând de astăzi, cele transmise până la data de 13 iunie, inclusiv, urmând a fi soluționate potrivit prevederilor celor două ghiduri valabile la momentul depunerii.

Programul Rabla

Criteriile de eligibilitate:

Poate participa în cadrul programului persoana juridică, de drept public ori de drept privat, entitatea juridică fără personalitate juridică şi organizaţia profesională care este organizată şi îşi desfăşoară activitatea în una dintre formele de exercitare a profesiei liberale, care îndeplineşte următoarele criterii de eligibilitate:

a) acţionează în nume propriu;

b) are îndeplinite obligaţiile de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor şi contribuţiilor către bugetul de stat, bugetele locale, bugetul Fondului pentru mediu, conform prevederilor legale în vigoare; c) nu se află în stare de insolvenţă sau faliment, nu se află în procedură de reorganizare judiciară, dizolvare, lichidare, desfiinţare, radiere, închidere, inclusiv închidere operaţională, nu se află sub administrare specială, nu are suspendate ori restricţionate activităţile, inclusiv cele economice, nu se află întro altă situaţie similară legal reglementată, după caz; nu face obiectul unei proceduri legale în justiţie pentru situaţiile mai sus menţionate şi nici pentru orice altă situaţie similară, potrivit declaraţiei pe propria răspundere din cererea de finanţare;

d) desfăşoară activităţi economice pe teritoriul României şi, potrivit declaraţiei pe propria răspundere din cererea de finanţare, solicitantul nu a fost condamnat pentru infracţiuni împotriva mediului prin hotărâre judecătorească definitivă;

e) nu a fost şi nu este subiectul unei proceduri de recuperare a unui ajutor de stat declarat ca fiind ilegal şi incompatibil cu piaţa comună, ca urmare a unei decizii a Consiliului Concurenţei sau a Comisiei Europene, ori, în cazul în care a făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată şi creanţa a fost recuperată integral;

f) ajutorul de minimis solicitat sub forma primei de casare nu urmează a fi utilizat pentru desfăşurarea de activităţi în unul dintre sectoarele prevăzute în cuprinsul anexei 1 la Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, cu respectarea Regulamentului (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013, şi nici pentru achiziţionarea autovehiculelor noi destinate transportului rutier de mărfuri;

g) valoarea totală a ajutoarelor de minimis de care a beneficiat pe o perioadă de 3 ani consecutivi (2 ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în cursul căruia depune dosar de acceptare în program), cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în baza schemei de minimis, nu depăşeşte echivalentul în lei, la data depunerii dosarului de acceptare, a 200.000 euro (sau 100.000 euro, dacă activează în sectorul transporturilor rutiere de mărfuri), potrivit declaraţiei pe propria răspundere depuse la dosar. În situaţia în care solicitantul are calitatea de întreprindere unică, aşa cum este definită la art. 2 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013, valoarea totală a ajutoarelor de minimis se va calcula prin însumarea ajutoarelor de minimis acordate pe o perioadă de 3 ani consecutivi întreprinderilor care fac parte din întreprinderea unică respectivă;

h) nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, inclusiv fonduri comunitare, pentru achiziţionarea aceluiaşi/aceloraşi autovehicul/autovehicule care urmează a fi achiziţionat/ achiziţionate prin program, potrivit declaraţiei pe propria răspundere din cererea de finanţare, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 6 alin. (6) din prezentul ghid;

i) nu este înregistrat cu fapte sancţionate de legislaţia financiară.

Componența dosarului de finanțare:

Dosarul de acceptare trebuie să cuprindă următoarele documente:

a) formularul cererii de finanţare prevăzut în anexa nr. 6 la prezentul ghid, completat integral prin tehnoredactare, semnat de către reprezentantul legal sau de către împuternicitul acestuia;

b) certificatul de cazier fiscal emis pe numele solicitantului persoană juridică de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare;

c) certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului persoană juridică de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare;

d) certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului persoană juridică de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are sediul solicitantul, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare;

e) certificatul de atestare privind obligaţiile la Fondul pentru mediu, emis pe numele solicitantului persoană juridică, eliberat de către Autoritate, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare;

f) declaraţia pe propria răspundere privind ajutoarele de minimis obţinute în ultimii 3 ani, respectiv 2 ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în cursul căruia solicitantul se înscrie în program, completată prin tehnoredactare, semnată de către reprezentantul legal/împuternicit, conform formularului prevăzut în anexa nr. 7. În situaţia în care solicitantul are calitatea de întreprindere unică, aşa cum este definită la art. 2 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013, valoarea totală a ajutoarelor de minimis se va calcula prin însumarea ajutoarelor de minimis acordate pe o perioadă de 3 ani consecutivi întreprinderilor care fac parte din întreprinderea unică respectivă;

g) declaraţia pe propria răspundere, conform formularului prevăzut în anexa nr. 10 la prezentul ghid, semnată de către reprezentantul legal sau împuternicitul acestuia, completată prin tehnoredactare, care trebuie să conţină activitatea principală, sectoarele în care solicitantul îşi desfăşoară efectiv activitatea, precum şi activitatea pentru care va fi utilizat autovehiculul nou ce urmează a fi achiziţionat în cadrul programului (Se vor menţiona codurile CAEN însoţite de denumirea acestora în cazul solicitanţilor care desfăşoară şi declară activităţi economice.)

Programul Rabla Plus

Criteriile de eligibilitate:

Poate participa în cadrul programului persoana juridică, de drept public ori de drept privat, entitatea juridică fără personalitate juridică şi organizaţia profesională care este organizată şi îşi desfăşoară activitatea în una dintre formele de exercitare a profesiei liberale, care îndeplineşte următoarele criterii de eligibilitate:

a) acţionează în nume propriu;

b) are îndeplinite obligaţiile de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor şi contribuţiilor către bugetul de stat, bugetele locale, bugetul Fondului pentru mediu, conform prevederilor legale în vigoare;

c) potrivit declaraţiei pe propria răspundere din cererea de finanţare, solicitantul nu a fost condamnat pentru infracţiuni împotriva mediului prin hotărâre judecătorească definitivă;

d) nu se află în stare de insolvenţă sau faliment, nu se află în procedură de reorganizare judiciară, dizolvare, lichidare, desfiinţare, radiere, închidere, inclusiv închidere operaţională, nu se află sub administrare specială, nu are suspendate ori restricţionate activităţile, inclusiv cele economice, nu se află întro altă situaţie similară legal reglementată, după caz. Nu face obiectul unei proceduri legale în justiţie pentru situaţiile mai sus menţionate şi nici pentru orice altă situaţie similară, potrivit declaraţiei pe propria răspundere din cererea de finanţare;

e) desfăşoară activităţi economice pe teritoriul României, după caz;

f) nu a fost şi nu este subiectul unei proceduri de recuperare a unui ajutor de stat declarat ca fiind ilegal şi incompatibil cu piaţa comună, ca urmare a unei decizii a Consiliului Concurenţei sau a Comisiei Europene, ori, în cazul în care a făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată şi creanţa a fost recuperată integral;

g) ajutorul de minimis solicitat sub forma ecotichetului nu urmează a fi utilizat pentru desfăşurarea de activităţi în unul dintre sectoarele prevăzute în cuprinsul anexei nr. 1 la Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, cu respectarea Regulamentului (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013, şi nici pentru achiziţionarea autovehiculelor noi destinate transportului rutier de mărfuri;

h) valoarea totală a ajutoarelor de minimis de care a beneficiat pe o perioadă de 3 ani consecutivi (2 ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în cursul căruia depune dosar de acceptare în program), cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în baza schemei de minimis, nu depăşeşte echivalentul în lei, la data depunerii dosarului de acceptare, a 200.000 euro (sau 100.000 euro, dacă activează în sectorul transporturilor rutiere de mărfuri), potrivit declaraţiei pe propria răspundere depuse la dosar. În situaţia în care solicitantul are calitatea de întreprindere unică, aşa cum este definită la art. 2 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013, valoarea totală a ajutoarelor de minimis se va calcula prin însumarea ajutoarelor de minimis acordate pe o perioadă de 3 ani consecutivi întreprinderilor care fac parte din întreprinderea unică respectivă;

i) nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare pentru achiziţionarea aceluiaşi/aceloraşi autovehicul /autovehicule care urmează a fi achiziţionat/achiziţionate prin program, potrivit declaraţiei pe propria răspundere din cererea de finanţare, prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, inclusiv fonduri comunitare, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 7 alin. (7) din prezentul ghid;

j) nu este înregistrat cu fapte sancţionate de legislaţia financiară.

Componența dosarului de finanțare:

Dosarul de acceptare trebuie să cuprindă următoarele documente:

a) formularul cererii de finanţare, prevăzut în anexa nr. 6 la prezentul ghid, completat integral prin tehnoredactare, semnat de către reprezentantul legal sau de către împuternicitul acestuia;

b) certificatul de cazier fiscal, emis pe numele solicitantului persoană juridică de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare;

c) certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului persoană juridică de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare;

d) certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului persoană juridică de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are sediul solicitantul, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare;

e) certificatul de atestare privind obligaţiile la Fondul pentru mediu, emis pe numele solicitantului persoană juridică, eliberat de către Autoritate, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare;

f) declaraţia pe propria răspundere privind ajutoarele de minimis obţinute în ultimii 3 ani, respectiv 2 ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în cursul căruia solicitantul se înscrie în program, completată prin tehnoredactare, semnată de către reprezentantul legal/împuternicit, conform formularului prevăzut în anexa nr. 7 la prezentul ghid. În situaţia în care solicitantul are calitatea de întreprindere unică, aşa cum este definită la art. 2 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013, valoarea totală a ajutoarelor de minimis se va calcula prin însumarea ajutoarelor de minimis acordate pe o perioadă de 3 ani consecutivi întreprinderilor care fac parte din întreprinderea unică respectivă;

g) declaraţia pe propria răspundere, conform formularului prevăzut în anexa nr. 10 la prezentul ghid, completată prin tehnoredactare, semnată de către reprezentantul legal/împuternicit, care trebuie să conţină activităţile principale, sectoarele în care solicitantul îşi desfăşoară efectiv activitatea, precum şi activitatea pentru care va fi utilizat autovehiculul nou ce urmează a fi achiziţionat în cadrul programului (Se vor menţiona codurile CAEN însoţite de denumirea acestora în cazul solicitanţilor care desfăşoară şi declară activităţi economice.)

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
Recomandări

Mașina electrică iarna: cum crește consumul de încărcare și ce trebuie să știi

2 dec. 2025

Umiditatea și condensul: Impactul asupra consumului energetic în sezonul rece

20 oct. 2025

Care e cel mai rentabil sistem de încălzire pe vreme răcoroasă de toamnă?

6 oct. 2025

Aerul condiționat ca sursă de căldură – trucuri pentru confort și economie

29 sept. 2025
Ultimele știri

Felicitări câștigătorului campaniei „Comportamentul energetic al românilor în anul 2025”!

29 oct. 2025

Intră în campania „Comportamentul energetic al românilor în 2025” și poți câștiga un card eMag de 500 de lei

15 oct. 2025
Energie electrică

Platforma electronică EPIDS pentru acordarea tichetelor de energie este funcțională

20 aug. 2025
Despre Energie
Facebook Instagram LinkedIn YouTube
  • Știri
  • Sfaturi practice
  • Ghidul tău
  • Reglementări
  • Studii
  • Cine suntem
  • Întrebări frecvente
  • Evenimente
  • Media
  • Video
  • Contact
  • Protecția datelor
  • Politica de cookies
  • Termeni și condiții
  • REGULAMENT OFICIAL AL CAMPANIEI „Comportamentul energetic al românilor în 2025”
© 2025 Despre Energie. Designed by REEA.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Folosim cookies pentru a optimiza experienţa ta pe acest site. Continuarea folosirii site-ului se consideră acceptul tău, și poți să modifici setările de la butonul alăturat. Citește aici mai multe detalii. AcceptSetari
Privacy & Cookies Policy

Confidentialitate

Folosim cookies pentru a-ţi oferi cea mai bună experienţă de utilizare a acestui site. Dintre aceste cookies, unele sunt necesare pentru a asigura funcționarea corespunzătoare a website-ului. Ele sunt stocate în browser-ul tău.
Necesare
Întotdeauna activate
Cookies necesare sunt esențiale pentru ca acest website să funcționeze corespunzător. Aici sunt incluse funcționalități de bază și aspecte de securitate. Aceste cookies nu stochează date personale.
Nu sunt necesare
Orice cookies care nu sunt necesare pentru buna funcționare a acestui website. Sunt cookies care colectează informații personale prin analytics, reclame sau conținut integrat. Avem nevoie de acceptul tău pentru a folosi acest tip de cookies.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ