Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Studiu IRES: Aproape două treimi dintre clienți nu doresc să schimbe în acest an furnizorul de energie electrică

Jumătate dintre consumatorii de energie electrică (54%) nu au luat încă o decizie privind schimbarea furnizorului de energie electrică, 40% afirmă că au de gând să rămână la furnizorul actual și doar 5% spun că îl vor schimba, astfel că procentul celor care au decis ce vor face în privința schimbării furnizorului de energie electrică ajunge la 45%, relevă datele unui studiu realizat la începutul luni ianuarie de IRES – Institutul Român pentru Evaluare și Strategie.

Principalele concluzii ale studiului:

  • Aproape jumătate dintre români cheltuie lunar între 101 și 200 lei pentru energia electrică din locuință.
  • Două treimi dintre români spun că nu se simt informați cu privire la efectele procesului de liberalizare a pieței de energie electrică. De altfel, 4 din 10 români nu cunosc ce tip de contract au, în prezent, pe piața concurențială sau reglementată.
  • Dintre cei care, din 2013 până în prezent, au trecut pe piața liberă, peste 8 din 10 și-au păstrat furnizorul.
  • Românii par a fi conservatori în ceea ce privește schimbarea furnizorului pentru energie electrică:
  • Aproape 2 treimi dintre participanții la studiu spun că nu doresc să își schimbe, în acest an, furnizorul de energie electrică, teama de schimbare și lipsa informațiilor sunt principalele bariere pentru a nu lua această decizie.
  • Jumătate dintre participanții la sondaj (54%) nu au luat încă o decizie privind schimbarea furnizorului de energie electrică. Dintre cei 45% care au luat o decizie în acest sens, 5% spun că vor schimba furnizorul, în timp ce 40% vor continua să aibă același furnizor.

Lipsa unei decizii cu privire la schimbarea furnizorului de energie electrică este motivată îndeosebi prin prisma neclarităților pe care intervievații spun că le au sau ca urmare a faptului că încă se face o analiză a ofertelor; procente mai mici de subiecți invocă faptul că nu au fost primite răspunsuri la întrebările avute sau că niciuna dintre oferte nu este satisfăcătoare, se arată în studiu.

Studiul IRES a fost făcut pe un eșantion simplu, aleatoriu, reprezentativ pentru populația adultă neinstituționalizată din România. Eșantionul a fost format din 1322 respondenți la nivel național (cu vârsta de minim 18 ani), 1111 subiecți care se ocupă de deciziile privind achiziția și gestionarea serviciilor de furnizare a energiei electrice și 341 subiecți care spun că au trecut pe piața liberă a energiei electrice din momentul demarării procesului de liberalizare a pieței (2013).

Ai o problemă sau o nelămurire? Întreabă-ne, iar experții noștri îți vor răspunde în cel mai scurt timp.

Ți-a plăcut? Împărtășește cu prietenii

Comentarii (0)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *