Sari la conținut
Close Menu
Despre EnergieDespre Energie
  • Știri
    • Gaze naturale
    • Eficiență energetică
    • Energie electrică
    • Prosumatori
  • Sfaturi practice
    • Gaze naturale
    • cum-citesti-corect-eticheta-energetica-a-electrocasnicelor-din-locuinta-ta-despre-energieEficiență energetică
    • Energie electrică
  • Ghidul tău
    • Gaze naturale
    • Eficiență Energetică
    • Energie electrică
    • Prosumatori-puterea-limita-a-instalatiilor-creste-la-100-kWProsumatori
  • Reglementări
    • Obligatia-de-inmagazinare-subterana-a-gazelor-indeplinita-in-procent-de-141%Gaze Naturale
    • Preturi-la-energie-in-scadereEficiență energetică
    • Energie Electrică
    • Liberalizarea pieței
  • Studii
    • Statisticile energiei
    • Studii pe îndelete
  • Cine suntem
  • Întrebări frecvente
    • Gaze naturale
    • Eficiență energetică
    • Energie electrică
    • Racordarea-prosumatorilor-la-rețelele-electrice-de-interes-publicProsumatori
Noutăți

Cât te costă întreținerea unei mașini electrice față de una pe benzină?

12 mai 2025

Panouri fotovoltaice la bloc. Energia solară ar putea deveni accesibilă și în marile aglomerații urbane

28 apr. 2025

Noutăți în Programul Rabla auto 2025. S-a majorat cu 50% valoarea ecotichetului pentru mașinile electrice!

25 apr. 2025
Facebook Instagram LinkedIn YouTube
Despre EnergieDespre Energie
  • Știri
    • Gaze naturale
      31 articole
    • Eficiență energetică
      29 articole
    • Energie electrică
      78 articole
    • Prosumatori
      12 articole
  • Sfaturi practice
    • Gaze naturale
      33 articole
    • cum-citesti-corect-eticheta-energetica-a-electrocasnicelor-din-locuinta-ta-despre-energie Eficiență energetică
      203 articole
    • Energie electrică
      103 articole
  • Ghidul tău
    • Gaze naturale
      11 articole
    • Eficiență Energetică
      42 articole
    • Energie electrică
      39 articole
    • Prosumatori-puterea-limita-a-instalatiilor-creste-la-100-kW Prosumatori
      8 articole
  • Reglementări
    • Obligatia-de-inmagazinare-subterana-a-gazelor-indeplinita-in-procent-de-141% Gaze Naturale
      16 articole
    • Preturi-la-energie-in-scadere Eficiență energetică
      4 articole
    • Energie Electrică
      25 articole
    • Liberalizarea pieței
      5 articole
  • Studii
    • Statisticile energiei
      24 articole
    • Studii pe îndelete
      23 articole
  • Cine suntem
  • Întrebări frecvente
    • Gaze naturale
      45 articole
    • Eficiență energetică
      5 articole
    • Energie electrică
      39 articole
    • Racordarea-prosumatorilor-la-rețelele-electrice-de-interes-public Prosumatori
      1 articole
Despre Energie
 
Acasă | Resurse utile | Curtea de Conturi Europeană: Majoritatea autoturismelor din UE emit aceeași cantitate de CO₂ ca în urmă cu 12 ani
Curtea de Conturi Europeană: Majoritatea autoturismelor din UE emit aceeași cantitate de CO₂ ca în urmă cu 12 ani

Curtea de Conturi Europeană: Majoritatea autoturismelor din UE emit aceeași cantitate de CO₂ ca în urmă cu 12 ani

25 ian. 2024Updated:18 nov. 2024
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Obiectivele ambițioase de reducere a emisiilor de CO₂ generate de autoturismele noi nu vor putea fi atinse de către Uniunea Europeană (UE) atât timp cât lipsesc anumite condiții prealabile importante, este concluzia raportului publicat recent de Curtea de Conturi Europeană (CCE).

Majoritatea autoturismelor de pe drumurile din UE emit în continuare aceeași cantitate de CO₂ ca în urmă cu 12 ani.

Vehiculele electrice pot ajuta UE să se apropie de realizarea obiectivului de a avea un parc auto cu zero emisii însă CCE avertizează că trebuie accelerate eforturile în acest sens.

În anii 2010, producătorii de automobile au exploatat lacunele de la nivelul cerințelor de testare pentru a obține o reducere a emisiilor în laborator. Decalajul față de emisiile reale, adică în condiții de circulație, era enorm. Având în vedere acest lucru, dar și ca urmare a scandalului „Dieselgate”, în septembrie 2017 a devenit obligatoriu un nou ciclu de încercare în laborator, care reflectă mai bine condițiile reale de conducere. Astfel, s-a redus în mod eficace (dar nu s-a eliminat) decalajul dintre emisiile de laborator și cele generate în condiții reale de conducere, se arată în raportul CCE.

Emisiile reale provenite de la autoturismele convenționale – care în continuare reprezintă aproape trei sferturi din înmatriculările de vehicule noi – nu au scăzut, observă auditorii. În ultimul deceniu, emisiile autoturismelor diesel au rămas constante, în timp ce emisiile automobilelor pe benzină au scăzut neglijabil (-4,6 %). Progresul tehnologic în ceea ce privește eficiența motoarelor este mai mult decât contrabalansat de creșterea masei vehiculelor (aproximativ +10 % în medie) și a puterii motoarelor (+25 % în medie).

Același lucru este valabil și în cazul autoturismelor hibride, ale căror emisii de CO₂ generate în condiții reale de conducere tind să fie mult mai mari decât cele înregistrate în laborator. În încercarea de a reflecta mai bine situația reală, se vor ajusta proporțiile în care sunt utilizate motorul electric și cel cu ardere, dar numai începând din 2025. Până atunci, vehiculele hibride reîncărcabile vor continua să fie tratate ca vehicule cu emisii scăzute, în beneficiul producătorilor de autoturisme. Și tot până atunci, aceștia vor continua să aplice unele dintre dispozițiile introduse în Regulamentul privind emisiile de CO₂, care le-au permis să economisească, numai în 2020, aproape 13 miliarde de euro sub formă de prime pentru emisiile suplimentare.

În opinia auditorilor UE, scăderea înregistrată în ultimii ani a mediei emisiilor de CO₂ generate în condiții de circulație a fost posibilă numai datorită vehiculelor electrice (care, de la 1 vehicul la 100 de înmatriculări de autoturisme noi în 2018, au ajuns la aproape 1 la 7 în 2022).

Ce e de făcut?

Primul obstacol care trebuie depășit este accesul la materii prime pentru a construi suficiente baterii, după cum s-a subliniat într-un raport recent al CCE. Anterior, auditorii UE și-au exprimat îngrijorarea și cu privire la infrastructura de încărcare inadecvată: 70 % din totalul încărcătoarelor de baterii auto din UE sunt concentrate în doar trei țări (Țările de Jos, Franța și Germania). Nu în ultimul rând, prețul este un factor decisiv: având în vedere costurile inițiale mai ridicate ale autoturismelor electrice, consumatorii ar putea prefera să își păstreze mai mult timp vechile vehicule poluante.

Raportul integral poate fi consultat aici.

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
Recomandări

Cât te costă întreținerea unei mașini electrice față de una pe benzină?

12 mai 2025

Panouri fotovoltaice la bloc. Energia solară ar putea deveni accesibilă și în marile aglomerații urbane

28 apr. 2025

Noutăți în Programul Rabla auto 2025. S-a majorat cu 50% valoarea ecotichetului pentru mașinile electrice!

25 apr. 2025

Finanțări de până la 20 de milioane de euro pentru firme care vor să-și producă singure energia regenerabilă 

22 apr. 2025
Ultimele știri
energie electrica

Volker Raffel: O nouă prelungire a schemei de plafonare-compensare ar fi generat riscuri foarte mari

24 iun. 2025
Energie electrică

Finanțare pentru instalarea de sisteme PV pe acoperișul blocurilor – proiect de OUG

2 dec. 2024

Felicitări câștigătoarei concursului din cadrul campaniei „Comportamentul românilor privind măsurile de eficiență energetică”!

23 sept. 2024
Despre Energie
Facebook Instagram LinkedIn YouTube
  • Știri
  • Sfaturi practice
  • Ghidul tău
  • Reglementări
  • Studii
  • Cine suntem
  • Întrebări frecvente
  • Evenimente
  • Media
  • Video
  • Contact
  • Protecția datelor
  • Politica de cookies
  • Termeni și condiții
  • REGULAMENT OFICIAL AL CAMPANIEI „Analiza pieței de energie din România”
© 2025 Despre Energie. Designed by REEA.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Folosim cookies pentru a optimiza experienţa ta pe acest site. Continuarea folosirii site-ului se consideră acceptul tău, și poți să modifici setările de la butonul alăturat. Citește aici mai multe detalii. AcceptSetari
Privacy & Cookies Policy

Confidentialitate

Folosim cookies pentru a-ţi oferi cea mai bună experienţă de utilizare a acestui site. Dintre aceste cookies, unele sunt necesare pentru a asigura funcționarea corespunzătoare a website-ului. Ele sunt stocate în browser-ul tău.
Necesare
Întotdeauna activate
Cookies necesare sunt esențiale pentru ca acest website să funcționeze corespunzător. Aici sunt incluse funcționalități de bază și aspecte de securitate. Aceste cookies nu stochează date personale.
Nu sunt necesare
Orice cookies care nu sunt necesare pentru buna funcționare a acestui website. Sunt cookies care colectează informații personale prin analytics, reclame sau conținut integrat. Avem nevoie de acceptul tău pentru a folosi acest tip de cookies.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ