Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Ce măsuri poate lua furnizorul în cazul neachitării facturii la termenul scadent?

Intrebari-frecvente

Pentru neachitarea de către client în termenul scadent prevăzut în contract a facturii reprezentând contravaloarea consumului de energie electrică și/sau gaze naturale furnizorul are dreptul:

  • să aplice penalităţi de întârziere în termenul şi în condiţiile prevăzute în contract; 
  • să solicite operatorului de rețea întreruperea alimentării cu energie electrică și/sau gaze naturale a locului de consum, cu condiţia transmiterii către client, printr-o modalitate de comunicare agreată de părţi prin contractul de furnizare, a unui preaviz cu minimum 5 zile lucrătoare înainte de data prevăzută pentru întreruperea alimentării cu energie electrică și/sau gaze naturale.

Preavizul conţine cel puţin următoarele elemente:

  • suma datorată;
  • termenul de plată după care urmează întreruperea alimentării;
  • data estimată a întreruperii alimentării;
  • informaţii privind garanţia financiară care trebuie constituită, dacă este cazul;
  • costul estimat al serviciilor de întrerupere/reluare a alimentării cu energie electrică și/sau gaze naturale.

Atenție!

Dacă te confrunți cu risc de neplată al facturilor sau ai dificultăți în gestionarea sumelor datorate pentru energia și/sau gazele naturale consumate poți apela la furnizori pentru a găsi de comun acord soluții de eșalonare pentru a evita deconectarea.

Cu toate că, în conformitate cu legislația actuală, până la data de 1 iulie 2022 este interzisă deconectarea pentru neplată a clienților casnici (atât pentru energie electrică, cât și pentru gaze naturale) îți recomandăm să-ți achiți facturile la timp pentru că se pot aduna sume mari pe care până la urmă tot tu trebuie să le achiți!

Ai o problemă sau o nelămurire? Întreabă-ne, iar experții noștri îți vor răspunde în cel mai scurt timp.

Ți-a plăcut? Împărtășește cu prietenii