Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Intreaba-expertii-nostri

Întreabă un expert

Ai o problemă sau o nelămurire? Întreabă-ne, iar experții noștri îți vor răspunde în cel mai scurt timp.

Despăgubiri de la distribuitor pentru electronice deteriorate

Dacă ai aparate electrocasnice care s-au stricat din cauza supratensiunilor accidentale din rețeaua electrică, poți să primești despăgubiri conform legislației în vigoare. Daunele vor fi acoperite de către furnizor sau operatorul de rețea doar dacă sunt îndeplinite toate condițiile stabilite de Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE).

Ce etape trebuie urmate pentru obținerea despăgubirilor?

În primul rând, trebuie să depui o cerere scrisă de despăgubire la operatorul de rețea în cel mult 10 zile lucrătoare de la producerea evenimentului care a cauzat deteriorarea aparatelor electrocasnice.

Există și posibilitatea ca acest termen să fie depășit, dacă ai constatat deteriorarea electrocasnicelor mai târziu. În această situație va trebui să trimiți și un document prin care se justifică întârzierea, alături de solicitarea de despăgubire.

Operatorul de rețea are la dispoziție 30 de zile pentru a finaliza investigațiile privind acordarea despăgubirilor, de la data depunerii cererii de către clientul casnic. Termenul de realizare a verificării la locul de consum de către operatorul de rețea nu trebuie să depășească 5 zile lucrătoare de la înregistrarea cererii.

După finalizarea investigațiilor operatorul te va anunța dacă evenimentul care a avut loc în rețeaua electrică a deteriorat aparatele tale. După primirea acestei confirmări trebuie să trimiți documentele prin care să justifici dreptul de proprietate pentru aparatele electrocasnice deteriorate.

Aceste documente pot fi facturi, chitanțe, bonuri fiscale sau declarații pe propria răspundere cu privire la data achiziției. Documente justificative pot fi și facturile de reparații sau, dacă reparația nu este posibilă, o confirmare a acestui fapt de către o firmă specializată.

Etapa de trimitere a documentelor și stabilirea sumei de despăgubire oferită de operatorul de rețea trebuie finalizată în termen de 35 de zile de la data în care a fost confirmat evenimentul din rețeaua electrică.

Dacă sunt îndeplinite toate condițiile, operatorul de rețea are la dispoziție 2 zile lucrătoare pentru a plăti despăgubirile către clientul casnic.

De fiecare dată când ai un aparat care s-a stricat din cauza supratensiunilor accidentale din rețeaua electrică, va trebui să trimiți cererea scrisă de despăgubire. Conform prevederilor, despăgubirile nu sunt limitate și pot fi acordate de mai multe ori aceluiași client casnic, dacă sunt îndeplinite toate condițiile.

Aceste proceduri nu se aplică persoanelor juridice, acestea fiind acoperite de contractele de furnizare încheiate.

conditii-care-trebuie-indeplinite- pentru-despagubiri

Condițiile care trebuie îndeplinite

  • Aparatele electrocasnice au fost deteriorate din vina operatorului de rețea;
  • Supratensiunea accidentală nu a fost de origine atmosferică, în cazul unor calamități naturale sau în caz de forță majoră;
  • Electrocasnicele deteriorate sunt omologate și au fost alimentate corespunzător;
  • Locuința în care s-a produs evenimentul este alimentată la rețea în baza unui contract de furnizare;
  • Clientul casnic a trimis solicitarea în scris în termenul de 10 zile;
  • Documentele de justificare trimise de către client arată dreptul de proprietate asupra aparatelor electrocasnice defecte.

Cum se calculează despăgubirile?

Valoarea despăgubirii pe care o poți primi de la operatorul de rețea este calculată în funcție de durata efectivă de utilizare a aparatului. Astfel, sunt prevăzute următoarele metode de calcul:

  1. Dacă durata efectivă de utilizare a receptorului electrocasnic deteriorat este mai mică sau egală cu durata medie de utilizare, valoarea de despăgubire se va apropia de valoarea de achiziție proporțional cu diferența dintre durata efectivă și durata medie. În această situație suma pe care o primește clientul casnic nu trebuie să reprezinte mai puțin de 50% din valoarea de achiziție, conform documentelor prezentate.
    În cazul în care lipsește documentul de achiziție a aparatului deteriorat, se va lua în calcul valoarea de pe piață a unui aparat nou cu aceleași caracteristici tehnice.
  2. Dacă durata efectivă de utilizare a aparatului deteriorat este mai mare decât durata medie de utilizare, valoarea despăgubirii este egală cu 50% din valoarea minimă identificată pe piață de operatorul de distribuție ca preț pentru un produs de bază corespunzător fiecărui tip de aparat electrocasnic.

Surse:

Ți-a plăcut? Împărtășește cu prietenii

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Comentarii

Comentariile sunt închise.

Adauga-un-comentariu