Campaniile de informare despre eficiența energetică, inițiate fie de autorități fie de firme din domeniul energiei, dau roade: românii sunt tot mai atenți atunci când iau decizia de a achiziționa aparate electrocasnice. Aceasta este una dintre concluziile studiului realizat de Reveal Marketing Research, la sfârșitul lunii februarie a acestui an.
Astfel, 50% dintre români consideră că este important consumul de energie pe care îl are aparatul achiziționat, alegând cu prioritate acele aparate eficiente energetic. Mai mult, majoritatea consumatorilor, 77%, declară chiar că ar fi dispuși să investească în electrocasnice smart.
Motivele pentru care românii ar cumpăra dispozitive smart sunt foarte bine conturate: 62% ar face acest lucru pentru a-și reduce costurile de energie electrică iar 48% le-ar alege pentru eficiența energetică. Popularitatea aparatelor smart nu este un aspect crucial în decizia de cumpărare, doar 6% dintre respondenți considerând acesta un motiv suficient de putenic pentru a face o achiziție. Cu toate acestea, prețul ridicat îi împiedică pe români să cumpere electrocasnice smart, 78%dintre respondenți considerând acesta motivul principal. Aproape la egalitate sunt cei care consideră aparatele smart inutile (12%) sau greu de utilizat (10%).
Și totuși, românii fac și câteva concesii: sunt dispuși să plătească mai mult pentru a se bucura de o calitate mai bună doar pentru mașina de spălat (rufe) – 32%, televizor – 33% și espressorul de cafea – 25%.
Achiziția electrocasnicelor smart este un paradox pentru români, notează autorii studiului. Deși le-ar alege pentru reducerea cheltuielilor la energie, ei nu se arată dispuși să investească suma inițială pentru economisirea pe termen lung.
Sursa: www.reveal.ro