- În România şi în Italia, interesul faţă de maşinile electrice se situează la cotele cele mai înalte;
- Doar 16% dintre germani plănuiesc să cumpere o maşină electrică, majoritatea alegând motorul pe benzină;
- Motoarele Diesel sunt în declin la nivel european.
Interesul faţă de maşinile electrice se situează la cotele cele mai înalte în România şi Italia, unde 36% dintre respondenţii chestionaţi în cadrul unui studiu realizat Kantar EMNID, în colaborare cu E.ON, s-au pronunţat în favoarea autovehiculelor cu propulsie electrică.
Pe de altă parte, deși cunoscuţi ca fiind împătimiţi ai motoarelor şi ai tehnologiei de ultimă generaţie, doar 16% dintre germanii participanţi la sondaj – şi care au declarat că plănuiesc să cumpere o maşină – ar opta pentru una electrică.
La nivel european, cehii sunt şi mai sceptici decât germanii, doar 13% dintre ei fiind deschişi la ideea ca următoarea lor maşină să aibă propulsie electrică.
România | Germania | Turcia | |
Electrică | 36% | 16% | 25% |
Benzină | 39% | 57% | 23% |
Diesel | 21% | 13% | 44% |
Motivele pentru care o maşină electrică nu constituie, în toate cazurile, prima opţiune pentru următoarea achiziţie auto sunt diverse, dar cert este că pe primele locuri se situează preţul ridicat, densitatea încă redusă a staţiilor de încărcare şi problema autonomiei.
Pentru români, principala reţinere în a cumpăra o astfel de maşină o reprezintă preţul, indicat de 44% dintre cei care au participat la studiu. În schimb, în Germania, autonomia maşinii este percepută ca un factor critic, 68% dintre respondenţi menţionând-o ca fiind motivul pentru care preferă în continuare un autovehicul cu motor convenţional.
Totuşi, argumentele împotriva maşinilor electrice sunt în scădere de la an la an, pe măsură ce avantajele e-mobilităţii sunt explicate şi promovate mai intens.
Sondajul mai arată şi faptul că motoarele diesel cunosc un declin în Europa. Doar 21% dintre români mai iau în considerare maşinile cu această motorizare pentru o viitoare achiziţie. În Germania şi Ungaria, dieselul are un coeficient de aprobare de doar 13%, cel mai mic din toate ţările în care s-a derulat sondajul. Notă discordantă face doar Turcia, unde aproape jumătate dintre cei intervievaţi se văd conducând o maşină cu motor diesel.
Rezultatele fac parte din studiul “Trăind în Europa”, realizat în prima lună a acestui an de Kantar EMNID, care împreună cu E.ON au chestionat circa 10.000 de oameni din Danemarca, Franţa, Germania, Italia, Marea Britanie, Republica Cehă, România, Suedia, Turcia și Ungaria.